مشاور یا پیمانکار هستید؟

4-mohandes

شاید 20 سؤال زیر شما را زودتر به هدفتان از بازدید سایت کمک کند

 

 1. آیا می‌دانید پیمانکاران دارای سوابق مهندسی ارزش از امتیاز بالاتری برای دریافت پروژه بهره‌مند خواهند بود؟

در اکثر اسناد مناقصات پروژه‌های پیمانکاری، دستگاه‌های اجرایی وجود سابقه مهندسی ارزش را به عنوان آیتمی امتیاز آور در اسناد مناقصات می‌آورند. جهت مشاهده نمونه این اسناد که توسط اداره‌کل راه و شهرسازی استان تهران منتشر شده است کلیک کنید.

 

2.آیا می‌دانید مشاورینی که دارای سوابق مهندسی ارزش می‌باشند، از امتیاز بالاتری برای دریافت پروژه بهره‌مند خواهند بود؟

مشاورین که دارای تجارب مهندسی ارزش می‌باشند در اکثر مناقصات امتیاز بالاتری را نسبت به بقیه رقبای خود کسب می‌کنند. در سندی که توسط این لینک قابل دریافت است، این مشاورین 10 امتیاز از 100 امتیاز کل مناقصه را دریافت می‌کنند.

 

 

3.آیا می‌دانید پیمانکارانی که با استفاده از روش مهندسی ارزش موجب صرفه جویی در پروژه شوند چه پاداشی دارند؟

پیمانکاران پروژه‌ها می‌توانند بر اساس نشریه شماره 290 معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری با عنوان (دستورالعمل مهندسی ارزش در دوره ساخت)، بر روی پروژه‌ها مهندسی ارزش را پیاده‌سازی کنند و کارفرما متعهد می‌شود که درصدی از مبلغ صرفه‌جوئی را به عنوان پاداش به پیمانکار ارائه نماید. جهت دریافت نشریه فوق کلیک کنید.

 

4.آیا می‌دانید مشاورینی که با استفاده از روش مهندسی ارزش موجب صرفه جویی در پروژه شوند چه پاداشی دارند؟

مشاورین طرح پروژه‌ها بر اساس بند "ث" ماده 12 آيين‌نامه بند « هـ» ماده (29) قانون برگزاري مناقصات (این لینک)، می‌توانند بر روی پروژه‌ها مطالعه مهندسی ارزش انجام دهند. متن ماده فوق به این شرح است: (چنانچه مشاور در طول اجراي پروژه براساس اعمال مهندسي ارزش، برآورد پروژه را کاهش دهد، يک درصد از ميزان کاهش به عنوان پاداش به وي پرداخت مي‌شود.)

 

 

5. مشاور و پیمانکار گرامی، آیا می‌دانید در اغلب قراردادهایی که با روش EPC منعقد می‌شود، مهندسی ارزش در آن دیده شده است؟

علاوه بر قوانین ذکر شده در بند 1 تا 4 در خصوص مزایای پیاده‌سازی مهندسی ارزش توسط پیمانکاران و مشاوران، برخی از کارفرمایان در متن قراردادشان با پیمانکار پروژه، شرایط دقیق اعمال مهندسی ارزش در پروژه‌ها را ذکر می کنند. که توسط این لینک، نمونه این قراردادها قابل دریافت است.

 

 

6.آیا علاقمند هستید با قوانین وضع شده در خصوص مهندسی ارزش در کشور آشنا شوید؟

 جهت مشاهده قوانین برنامه‌های پنج ساله توسعه در خصوص مهندسی ارزش از این لینک کمک بگیرید، همچنین شما می‌توانید قوانین بودجه سالانه در خصوص مهندسی ارزش را از این لینک، قوانین معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری را از این لینک، قوانین سازمانها و وزارتخانه‌ها در خصوص مهندسی ارزش را از این لینک و جهت دریافت قوانین سایر کشورها در خصوص مهندسی ارزش، از این لینک کمک بگیرید.

 

7. آیا تعداد مطالعات مهندسی ارزش که در کشور انجام شده است را میدانید؟

در صورتی که می‌خواهید مشخصات مطالعات برگزار شده مهندسی ارزش کشور را ببینید بر روی این لینک کلیک کنید.

 

 

8. آیا برای پیاده سازی مهندسی ارزش نیاز به کمک مشاوران این حوزه دارید؟

شما می‌توانید به منظور آشنایی با شرکتهای مشاور مهندسی ارزش ایرانی و خارجی از این لینک کمک بگیرید.

 

9. آیا از نتایج طرح‌های فرهنگ سازی مهندسی ارزش در مجموعه ها طلاعی دارید؟

در کشور ما طرح‌های بسیاری در خصوص فرهنگ سازی مهندسی ارزش در مجموعه‌ها انجام شده است، شما می‌توانید جهت اطلاع از روند و نتایج این طرح‌ها از این لینک کمک بگیرید.

 

10. آیا از طرح های پژوهشی انجام شده مهندسی ارزش کشور اطلاعی دارید؟

علاوه بر مطالعات متعدد مهندسی ارزش در کشور، هر ساله طرح‌های بسیاری به‌عنوان طرح‌های پژوهشی مهندسی ارزش توسط محققین این حوزه انجام می شود. جهت آشنایی بیشتر با این طرح‌ها از این لینک استفاده کنید.

 

11. آیا با وظایف کلیه اعضای تیم مطالعه مهندسی ارزش آشنایی دارید؟

تعداد و وظیفه یک تیم استاندارد مطالعه مهندسی ارزش می‌تواند در نتیجه مطالعات مؤثر واقع شود، شما می‌توانید با استفاده از این لینک این مشخصات را دریافت کنید.

 

12. آیا بانک مقالات فارسی، لاتین و ISI مهندسی ارزش را دیده‌اید؟  

بانک مقالات فارسی، لاتین و برخی مقالات ISI مهندسی ارزش که در کنفرانس‌ها و مجلات مختلف ارائه شده است با استفاده از این لینک قابل مشاهده است و چنانچه شما مقاله‌ای در حوزه مهندسی ارزش نوشته‌اید که در بانک مقالات موجود نیست، با استفاده از این لینک مقاله خود را در بانک مقالات پایگاه منتشر کنید.

 

 

13. دوره‌های آموزشی مهندسی ارزش را گذرانده‌اید؟

شما می‌توانید با استفاده از این لینک از گواهینامه‌های داخلی و بین‌المللی مهندسی ارزش آگاه شوید و توسط این لینک در دوره‌های آموزشی مهندسی ارزش شرکت کنید.

 

14. یک نمونه از گزارشات مهندسی ارزش را دیده‌اید؟

در صورتی که شما مایل هستید نمونه گزارشات مهندسی ارزش را ببینید از این لینک کمک بگیرید و چنانچه علاقمند به حضور در یکی از مطالعات واقعی مهندسی ارزش هستید، مشخصات خود را از این طریق این لینک وارد کنید و در صورتی که می‌خواهید مشخصات مطالعات برگزار شده مهندسی ارزش کشور را ببینید بر روی این لینک کلیک کنید.

 

15. آیا از کنفرانس‌های داخلی و خارجی مهندسی ارزش اطلاعی دارید؟

در کشور ایران و سایر کشورهای جهان کنفرانس‌ها و همایش‌های متعدد مهندسی ارزش برگزار شده و می‌شود، جهت اطلاع از کنفرانس‌های داخلی از این لینک و کنفرانس‌های خارجی از این لینک استفاده کنید.

 

16. آیا انجمن‌های فعال مهندسی ارزش ایران و سایر کشورها را می‌شناسید؟

شما می‌توانید جهت آشنایی با انجمن‌های فعال ایرانی مهندسی ارزش از این لینک کمک بگیرید و جهت آشنایی با انجمن‌های فعال سایر کشورهای جهان از این لینک کمک بگیرید.

 

17. آیا وب سایت‌های فعال فارسی و لاتین مهندسی ارزش را مشاهده کرده اید؟

جهت آشنایی به وب سایت‌ها و وبلاگ‌های مهندسی ارزش فارسی و لاتین می‌توانید از این لینک کمک بگیرید.

 

 

18. آیا نشریه شاخص ارزش را دیده‌اید؟

نشریه شاخص ارزش، نشریه‌ای الکترونیکی است که هر ماه به پست الکترونیک مخاطبان ارسال می‌گردد، جهت آشنایی با ماهنامه شاخص ارزش، از این لینک کمک بگیرید.

 

19. کتابخانه مهندسی ارزش پایگاه را دیده‌اید؟

جهت تهیه کتابهای مهندسی ارزش فارسی و لاتین می‌توانید توسط این لینک به عضویت مرجع دانش مهندسی ارزش ایران درآیید و سپس می‌توانید جهت امانت گرفتن کتاب از کتابخانه (لیست کتاب‌ها)، توسط این لینک مشخصات ارتباطی ما را دریافت کنید و با ما تماس بگیرید

 

 

20. آیا اشخاص فعال این حوزه را می‌شناسید؟

شما می‌توانید به منظور مشاهده افراد فعال حوزه مهندسی ارزش کشور، از این لینک کمک بگیرید.